قوانین و مقررات خرید گوشی موبایل،لپ تاپ، تبلت، انواع گجت از انبار چین

خرید از بنگ گود به معنی پذیرش و تایید موارد زیر می باشد؛ بنا براین کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی بنگ گود به دقت ملاحظه فرمایید.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

1. رعایت حریم شخصی

کپی رایت 2017- تمامی حقوق برای بنگ گود محفوظ است.
بنگ گود از تمام اطلاعات شخصی کاربران که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، محافظت می‏‌کند. از طرف دیگر در صورت استفاده از هر یک از خدمات بنگ گود، کاربران نیز خود مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی سوءاستفاده هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.banggood.ir است. ما با هیچ روش جز ارسال پیام از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نخواهیم گرفت. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از راه های ارتباطی ذکر شده در بخش تماس با ما استفاده کنند.

2. ثبت، پردازش و ارسال سفارش گوشی هاو سایر محصولات موجود در سایت

در خصوص سفارشات مستقیم از کشور سازنده ( چین )، پیگیری و ارسال بسته از کشور مبدا و رسیدن آن به ایران و سلامت کالا وظیفه تیم بنگ گود بوده و وظیفه پیگیری بسته در ایران در هر صورت به عهده خریدار که نام وی بر روی بسته درج شده است می باشد. بعد از خرید شما در فروشگاه بنگ گود، سفارش شما حداکثر 24 الی 48 ساعت بعد انبار چین ثبت و خرید شده و پروسه بسته بندی  و ارسال به سمت ایران آغاز می شود قابل ذکر است که گوشی ها به صورت مسافری وارد شده و سایر محصولات نیز از طریق مسیر های هوایی و دریایی وارد کشور شده و  تحویل انبار تهران و سپس ارسال به ادرس مشتریان می شوند،همچنین محصولات بعد از خرید در فروشگاه، با نوسان قیمت ارز شامل تغییر قیمت نهائی نمی شوند.

در صورت اتمام موجودی کالا مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری و در صورت انصراف مشتری از خرید (تنها درصورتیکه سفارش ارسال نشده باشد)، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 72 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.تاخیر های احتمالی ارسال سفارشات از چین و یا کوتاهی شرکت خارجی ارسال کننده محصول در محتویات پک سفارشات بر عهده فروشگاه بنگ گود نمی باشد ، اما شرکت بنگ گود به عنوان نماینده خریدار  وظیفه ی  خود میداند این قیبل موارد رو پیگیری کرده تا شرکت ارسال کننده به تعهدات خود عمل نماید .
توجه : کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر نیز به همان آدرس و اطلاعات، پست خواهد شد و درصورت نرسیدن مرسوله به مقصد بدلیل ناقص یا اشتباه بودن آدرس و اطلاعات قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود و لذا این مورد متوجه فروشگاه نخواهد شد چراکه بی توجهی از سمت کاربر بوده است. همچنین دقت داشته باشید برای سفارشات مستقیم از کشور سازنده به آدرس مشتری، امتناع از دریافت کالا توسط مشتری با هیچ عذری پذیرفته نیست چون مرسولات خارجی به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهند شد.

3. حمل و نقل و تحویل کالا

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش بنگ گود اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش بنگ گود بنگ گود ارسال شود.

تمامی محصولات دارای 3 روز مهلت تست بنگ گود می باشند که در صورت داشتن مشکل سخت افزاری قابل برگشت می باشند. ملاک شروع 7 روز تست بنگ گود ، وضعیت تحویل کالا در سایت پست می باشد. دقت داشته باشید مهلت تست شامل استفاده غیر صحیح کاربر مانند ضربه دیدگی و… نمی باشد؛ دقت داشته باشید امکان عودت و تعویض صرفاً در صورت وجود نقص فنی ضمن هماهنگی با فروشگاه مقدور می باشد.در خصوص پیکسل سوخته با توجه به شرایط استاندارد وجود 1 تا 3 پیکسل سوخته جزء تعهدات گارانتی و مهلت تست نمیباشد. لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. همچنین برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
توجه: پس از دریافت مرسوله پستی و هنگام باز کردن آن می بایست حتما از باز کردن مرسوله پستی خود ویدیو تهیه کنید. این ویدیو یک سند است تا نشان دهید محتویات مرسوله ناقص است (برای مثال در مورد گوشی ها می توان به شارژر و یا کابل USB اشاره کرد) و یا محصول ارسال شده دچار ضربه دیدگی و یا شکستگی است. توجه داشته باشید که قبل از ضبط ویدیو مرسوله بایستی حتما پلمپ باشد و پس از شروع ضبط از تمامی زوایای بسته مرسوله که پلمپ است بطور دقیق فیلمبرداری شود، از فاکتور لاتین (لیبل) که بر روی بسته چسبانده شده بصورت وضوح فیلم گرفته شود بطوریکه نام و آدرس و همچنین کد رهگیری مرسوله خوانا باشد و سپس میتوانید به بازکردن مرسوله و نشان داده اقلام درون جعبه و بررسی خود محصول اقدام کنید و ویدیو خود را به اتمام برسانید.
درصورتی که محصول موردنظر از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد میبایست:
در شرایطی که در مشخصات کالای دریافت شده برای نمونه رنگ آن با سفارش ثبت شده اختلاف وجود داشته باشد، یا در صورت مغایرت مشخصات فنی کالای دریافت شده با اطلاعات درج شده در سایت یا با سفارشی که در پروفایل مشتری ثبت شده است، به نکته‌‏های زیر دقت بفرمایید:
در چنین مواردی امکان تعویض یا استرداد کالا در صورتی وجود دارد که مغایرت ظاهری و فیزیکی مانند رنگ که بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدماتی بنگ گود اطلاع داده شود و همچنین کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
در مورد مغایرت فنی، امکان تعویض یا استرداد کالا در صورتی وجود دارد که مغایرت حداکثر تا 7 روز کاری پس از دریافت کالا به بنگ گود اعلام شود و همچنین کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
در صورتی که تمایل به انصراف از خرید دارید به نکات زیر توجه کنید:

 انصراف از خرید تنها با تایید فروشگاه امکان پذیر است و درصورت تایید فروشگاه به انصراف از خرید مشتری با استناد به شرایط ذیل امکان پذیر است:در خصوص سفارشات مستقیم از کشور سازنده ، در صورتی که مشتری بعد از ثبت سفارش و پرداخت ، متقاضی لغو سفارش یا تغییر در سفارش باشد ، لازم به ذکر است فقط در زمانی این امکان وجود دارد که سفارش شما ارسال نگردیده باشد و همینطور 5% از کل مبلغ پرداختی شما کسر خواهد گردید ( اگر سفارش خریدار هنوز توسط ما اقدام نشده باشد هیچ مبلغی کسر نمیگردد)، لذا قبل از ثبت سفارش تحقیقات لازم در خصوص کالای مورد نظر انجام داده و همینطور جهت اطلاع کامل از روند انجام سفارشات ، قسمت راهنما و نحوه انجام سفارشات را مطالعه بفرمایید.
برای استفاده از سرویس تضمین تعویض 3 روزه بنگ گود ، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته بندی شود، لوازم جانبی، فاکتور و رسید پست به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. ارسال مجدد کالایی که مشکل آن تایید نشود با هزینه مشتری صورت میگیرد. در صورت استنکاف مشتری از ارسال مجدد کالا، کالای مزبور به مدت ده روز بصورت امانت نزد انبار بنگ گود باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت بنگ گود صاحب امتیاز کالا خواهد شد و پس از آن نیز با درخواست مجدد مشتری جهت ارسال کالا موافقت نخواهد شد. همچنین در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالا، کالای مزبور مطابق با بند 3 قوانین به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهد شد و در گمرک مرکزی تهران قبض خواهد شد. لذا نتیجه انجام چنین عملی متوجه فروشگاه نخواهد شد.
در برخی از معدود کالاها همچون گوشی موبایل، ساعت های هوشمند، تبلت ها و… که دارای سیستم عامل های رایج هستند، ممکن است عملکرد OTA (آپدیت و بروزرسانی سیستم عامل توسط خود دستگاه) یا زبان فارسی، از طرف کارخانه تولید کننده یا بدلیل نوع سیستم عامل نصب شده وجود نداشته باشد و فعال کردن آنها از طریق اتصال به کامپیوتر و ارتقا سیستم عامل آنها قابل انجام باشد، و از آنجا که این مورد جز مشکل محسوب نمیشود لذا در سرویس تست 7 روزه کالا نیز نمیگنجد.
هرگونه آپدیت، بروزرسانی، فلش، آنلاک، روت، نصب رام، فریمور، ریکاوری و… بر روی دستگاه هایی همچون گوشی موبایل، تبلت ها، ساعت های هوشمند و دیگر محصولات دارای سیستم عامل رایج امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
از آنجا که هر سیستم عاملی ممکن است عاری از خطا نباشد و با وجود پیشرفت چشم گیر علم و تکنولوژی این خطاها و باگ های نرم افزاری در بروزرسانی های بعدی سیستم عامل ها رفع میشوند (برای مثال همین ویندوز کامپیتور و لپ تاپ های شخصی که توسط بزرگ ترین شرکت تولید کننده نرم افزار یعنی مایکروسافت ساخته شده است نیز هر از چند وقتی بسته آپدیت جهت رفع برخی از خطاها و باگ های ویندوز منتشر میکند)، لذا از آنجا که این موارد جز تولیدات و کانفیگ شرکت تولید کننده است جز مشکل محصول حساب نمیشود و امکان استفاده ازاین سرویس را ندارد.
دستگاه هایی که ضد آب و یا ضد ضربه هستند، درصورت مشکل پیدا کردن بر اثر تماس آب و یا ضربه شامل گارانتی 7 روزه نخواهند شد.
لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش بنگ گود کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود. همچنین، این سرویس، اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‌‏شود.


4.شرایط و قوانین پرداخت بیعانه ای ( تا اطلاع ثانوی از ارئه  خدمات پرداخت بیعانه ای معذوریم)
برای سفارش کالاهایی که در انبار ایران  موجود نمی باشند مشتریان  عزیز می توانند  ۱۰ درصد کل مبلغ  محصول را به عنوان بیعانه بپردازید و  باقی مبلغ کالا  قبل از ارسال از انبار تهران به ادرس خریدار، از خریدار دریافت  می گردد، به قیمت نهایی محصول  2.5 درصد جهت هزینه های جانبی حق العمل ارائه خدمات دریافت می گردد در واقع به ازای هر یک میلیون تومان مبلغ 25 هزار تومان به قیمت نهایی محصول  افزوده می شود. از آنجا که ثبت سفارش  بیعانه ای محصولات بنا به درخواست مشتری صورت می گیرید و این محصولات موجود انبار ایران نمی باشند در صورت درخواست لغو  سفارش بیعانه ای از سمت خریدار، فروشگاه بنگ گود این حق رو دارد که بین 5 الی 10 درصد قیمت  تمام شده ی محصول را بنا به ماهیت کالا به عنوان خسارت کسر نماید.


 5.قوانین سفارشات پستی 
هنگام تحویل، دستگاه توسط مامور گمرک واقع در پست (بدون نیاز به پاسپورت) رجیستر میشود سپس به خریدار تحویل داده میشود. چرا که تمامی کالاها از طریق مبادی رسمی وارد میشوند و مشتری به عنوان خریدار کالا، هزینه گمرک آنرا پرداخت میکند و رسید پرداخت گمرکی از مامور پست دریافت میکند، بنابراین تایید و ثبت گوشی و ارسال کد فعالسازی به عهده گمرک و سامانه همتا می باشد و مسئولیتی متوجه بنگ گود جهت تاخیر یا عدم ثبت گوشی و ارسال کد فعالسازی نمی باشد. لازم بذکر است هنگام تحویل تنها هزینه گمرک گوشی  اخذ میشود و رجیستری هزینه‌ای ندارد، درواقع با همان پرداخت هزینه گمرک، رجیستری انجام میشود. توجه داشته باشید که هر فرد در سال یکبار به این صورت میتواند خرید کند و خریدار بایستی شماره همراهی را هنگام خرید وارد نماید که بنام خودش باشد و سن او نیز کمتر از 18 سال نباشد. همچنین لازم بذکر است از آنجا که این دستگاه ها بصورت پستی وارد میشوند برای ثبت رجیستری نیازی به پاسپورت ندارند بلکه پاسپورت فقط برای دستگاه هایی که بصورت مسافری وارد میشوند نیاز است. اطلاعات ارائه شده در مورد رجیستری ،قوانین جاری گمرک برای رجیستری گوشی های پستی است ، در صورت تغییر قوانین ، اجرا یا عدم اجرای آن از سوی سازمان های مربوطه ، مسئولیتی متوجه بنگ گود نمی باشد.
✓نوسانات ارزی و لغو سفارش ها : قبل از سفارش کالا از بنگ‌گود حتما با شماره تماس بخش فروش سایت (از بخش تماس با ما) از قیمت به روز کالا مطمئن شوید  ، در غیر این صورت بنگ‌گود میتواند هزینه پرداخت شده توسط خریدار را در اولین روز کاری به حساب خریدار بازگشت دهد ، پروسه بازگشت وجه ممکن است بین 24 تا 48 ساعت (در روزهای غیر تعطیل ) به طول بینجامد. همچنین بعد از ثبت سفارش دستگاه های ماینر ارسالی از چین به هیچ عنوان امکان لغو و یا تغییر سفارش ثبت شده، امکان پذیر نمی باشد  و در صورت درخواست مشتری و موافقت فروشگاه، 40 درصد از از مبلغ کل سفارش به عنوان جریمه کسر شده و مابقی مبلغ عودت خواهد شد.




تمامی مشتریان پس از تکمیل خرید ، یک شماره سفارش دریافت می کنند و آن را بایستی نزد خود نگه دارند. پس از تکمیل خرید و ثبت سفارش شما، و پس از تحویل بسته به پست، یک کد رهگیری پستی توسط فروشگاه به مشتری (از طریق سامانه پیامکی، ایمیل و پنل کاربری شما در بنگ گود) داده خواهد شد که مشتری می تواند به وسیله آن بسته ارسالی خود را رهگیری کرده و از موقعیت مکانی آن در هر لحظه مطلع شود.
دقت داشته باشید که تاخیر های احتمالی که بعضا از جانب شرکت های پستی برای تحویل محصولات رخ می دهد در حوزه اختیارات فروشگاه نمی باشد و درصورت وجود تاخیر در رسیدن بسته ها هیچ مسئولیتی متوجه فروشگاه بنگ گود نخواهد بود(در تمام طول این فرایند ما همراه شما هستیم و آماده پاسخگویی سوالات و پیگیری سفارشات شما تا زمان رسیدن مرسوله به دستتان، خواهیم بود و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد). اما طبق بند 3 قوانین در صورت نرسیدن محصول، وجه آن به مشتری بازگشت داده خواهد شد.
لازم به ذکر است، کد رهگیری پستی مرسولات به محض پست شدن به شماره همراه شما، ایمیل شما و پنل کاربری شما در وب‌سایت بنگ گود ببصورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.
کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت بنگ گود طبق اولویت زمانی در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. بنگ گود  همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در بنگ گود به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای بنگ گود محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.


در صورتی که بسته به ایران وارد نشود پس از گذشت زمانی که در سایت شرکت پستی فرستنده ذکر شده (معمولا 60 روز از آخرین وضعیت ثبت شده) بنگ گود هماهنگی های لازم را با فرستنده برای گرفتن وجه بسته از بیمه کشور مبدا توسط فرستنده اقدام می نماید. در صورت تمایل امکان ارسال بسته جایگزین پس از زمان مذکور نیز وجود دارد. لازم به ذکر است تا قبل از سپری نشدن مدت زمان قانونی(60 روز) آن امکان عودت مبلغ یا ارسال بسته جایگزین وجود ندارد. البته با توجه به تجربه تیم بنگ گود تا به حال همچین موردی گزارش نشده است، شاید بسته ها گاهی با تاخیر همراه شود اما به دست خریداران خود خواهند رسید.

در صورتی که بسته به ایران وارد نشود پس از گذشت زمانی که در سایت شرکت پستی فرستنده ذکر شده (معمولا 60 روز از آخرین وضعیت ثبت شده) بنگ گود هماهنگی های لازم را با فرستنده برای گرفتن وجه بسته از بیمه کشور مبدا توسط فرستنده اقدام می نماید. در صورت تمایل امکان ارسال بسته جایگزین پس از زمان مذکور نیز وجود دارد. لازم به ذکر است تا قبل از سپری نشدن مدت زمان قانونی(60 روز) آن امکان عودت مبلغ یا ارسال بسته جایگزین وجود ندارد. البته با توجه به تجربه تیم بنگ گود تا به حال همچین موردی گزارش نشده است، شاید بسته ها گاهی با تاخیر همراه شود اما به دست خریداران خود خواهند رسید.


6.شرایط رجیستری گوشی های مسافری (  تا اطلاع ثانوی  ثبت سفارش گوشی مسافری بسته می باشد)

دقت داشته باشین جهت رجیستری گوشی ، تبلت، ساعت یا هر دستگاهی که سیم کارت خور می باشد و قابلت تماس را دارد نیازی به مراجعه به پست استان یا گمرک استان نیست و بعد از تحویل گوشی درب منزل، به صورت اینترنتی وارد سامانه اظهار نامه گمرکی تلفن های همراه ( https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?3 ) شده و به صورت مسافری با پاسپورتی که از آخرین تاریخ سفر ثبت شده بیشتر از 90 روز رد نشده باشد رجیستری و فعال سازی میشوند. مهلت رجیستری از زمانی که سیم کارت در دستگاه قرار میگیرید 30 روز می باشد و بعد از گذشت 30 روز خدمات تماس گوشی از طرف سامانه همتا قطع میشود تا زمانی که هزینه رجیستری توسط مشترک پرداخت شود و گوشی مجدد فعال می شود.

نکته : در صورتی که سیمکارتی در دستگاه گذاشته نشود مشترک شامل مهلت 30 روزه رجیستری نمی شود

7. سیاست قیمت گذاری

لازم به توضیح است که قیمت کالا و خدمات فقط در زمان ثبت سفارش معتبر می باشد و هرگونه کاهش قیمتی بر روی سفارشات ثبت شده تاثیری نخواهد گذاشت. همچنین چون مبنای قیمت گذاری بر حسب قیمت روز دلار می باشد پس قیمت نهایی در هنگام ثبت سفارش، معتبر است.

8. نمایندگی

بنگ گود در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی بنگ گود  اطلاع دهید.